زمان واریز کالابرگ الکترونیکی دهک های چهارم تا هفتم اعلام شد

طبق روال دوره‌های قبلی، معمولاً ۱۰ تا ۱۴ روز بعد از واریز دهک‌های اول تا سوم اعتبار دهک‌های بعدی شارژ می‌شود. بر همین اساس، زمان احتمالی واریز برای دهک‌های ۴ تا ۷ در اواخر آذر یا اوایل دی خواهد بود.

به گزارش اقتصاد ایران، کالابرگ الکترونیکی دهک‌های ۱ تا ۳ روز شنبه ۱۵ آذر با افزایش ۱۲۰ هزار تومانی انجام شد و حالا نوبت دهک‌های چهارم تا هفتم است تا در صف دریافت اعتبار قرار بگیرند.

در حال حاضر تنها دهک‌های ۱ تا ۳ اعتبار خود را گرفته‌اند و تا پایان اسفند مهلت خرید دارند. اما هنوز زمان دقیق شارژ برای دهک‌های ۴ تا ۷ هنوز اعلام نشده است. با این حال طبق روال دوره‌های قبلی، معمولاً ۱۰ تا ۱۴ روز بعد از واریز دهک‌های اول تا سوم اعتبار دهک‌های بعدی شارژ می‌شود. بر همین اساس، زمان احتمالی واریز برای دهک‌های ۴ تا ۷ در اواخر آذر یا اوایل دی خواهد بود.

در حال حاضر فقط دهک‌های اول تا سوم اعتبار خود را دریافت کرده‌اند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هنوز تاریخ دقیق واریز برای دهک‌های ۴ تا ۷ را اعلام نکرده، اما الگوی مراحل قبلی نشان می‌دهد فاصله زمانی بین این دو گروه بازه ۱۰ تا ۱۴ روز است.

مبلغ اعتبار کالابرگ برای دهک‌های مختلف

در این مرحله، برای دهک‌های ۱ تا ۳ به ازای هر نفر ۶۲۰ هزار تومان اعتبار شارژ شده است. این رقم قبلاً ۵۰۰ هزار تومان بود و برای این سه دهک افزایش داشته است. درباره مبلغ دهک‌های ۴ تا ۷ هنوز عدد رسمی اعلام نشده و مشخص نیست که افزایش اعتبار شامل آن‌ها هم می‌شود یا نه.

اقلام قابل خرید با کالابرگ

در مرحله پنجم، یازده قلم کالای اساسی خوراکی در فهرست خرید قرار دارد که شامل شیر و لبنیات، گوشت مرغ، گوشت قرمز، تخم‌مرغ، حبوبات، برنج، ماکارونی، روغن، قند و شکر است. انتخاب برند و مقدار خرید برای خانوارها آزاد است.

مشمولان می‌توانند خرید را در چند مرحله انجام دهند و مجبور به تسویه کل اعتبار در یک خرید نیستند. اگر مبلغ خرید از اعتبار بیشتر شود، اختلاف مبلغ را خریدار پرداخت می‌کند. این اعتبار تا پایان اسفند ۱۴۰۴ فعال می‌ماند.

فروشگاه‌های طرف قرارداد

بیش از ۲۶۰ هزار فروشگاه در این طرح فعال‌اند و فروشگاه‌های زنجیره‌ای متعددی در این طرح حضور دارند؛ از جمله افق کوروش، اتکا، جانبو، دیلی‌مارکت، رفاه، گندم، مینو‌مارت، هایپرفامیلی، هفت، شیرین عسل و وال‌مارکت.

سرپرستان خانوار می‌توانند از طریق اپلیکیشن «شما» و نسخه وب آن یا اپلیکیشن «بله» موجودی خود را بررسی کنند. کد دستوری کد دستوری *۵۰۰*۱۴۶۳#  (ستاره ۵۰۰ ستاره ۱۴۶۳ مربع)  برای استعلام فعال است. پیامک اطلاع از موجودی از سرشماره V.Refah ارسال می‌شود. مرکز تماس ۶۳۶۹ هم پاسخ‌گو تماس‌های مردمی است.

منبع: فرارو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا