چرا گوشت سگ در کره جنوبی موضوع حساسی است؟

یکی از حساسیت برانگیزترین سؤال‌هایی که یک خارجی ممکن است در کره جنوبی بپرسد این است: «آیا گوشت سگ می‌خورید؟» عکس‌العمل به این سؤال اغلب بستگی به سن کسی که از او این سؤال شده دارد.

پارک اون یونگ، پزشک متخصص سی‌ساله‌ای که در حال حاضر در آلمان کار می‌کند، تصدیق می‌کند که این سؤال برایش توهین‌آمیز است. می‌گوید: «واقعاً خسته‌کننده است. همیشه باید این را برای همه توضیح بدهم که من تا حالا گوشت سگ نخورده‌ام. غذاهای گوشت سگ را بیشتر افراد مسن کره جنوبی می‌خورند اما خارجی‌ها همیشه این مسئله را عمومیت می‌دهند.»

«این موضوع بار منفی زیادی دارد و این‌طور القا می‌کند که کره‌ای‌ها چیزهای واقعاً نامناسب می‌خورند و فرهنگشان مانند بربرها است.»

اما دوران مطرح کردن چنین سؤالی دارد به آخر می‌رسند. به تازگی، دولت کره جنوبی قانونی جدیدی تصویب کرد که طبق آن پرورش، قصابی ، پخش و فروش گوشت سگ ممنوع خواهد شد.

قانون جدید، رسمی که چندین قرن ادامه داشته را پایان خواهد داد. دکتر جو یانگ‌ها، استاد انسان‌شناسی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی کره توضیح می‌دهد که گاوها همیشه بسیار باارزش بوده‌اند. آن‌ها چنان ارزشی داشتند که تا قرن ۱۹ برای کشتن آن‌ها باید اجازه‌نامه دولتی دریافت می‌شد.

منبع: بی بی سی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا